Wens voor opa komt uit

Een sportieve wens van Diede Rötter uit Hengelo kwam uit. Zij diende via de Wensboom Hengelo een wens in voor haar opa, Gé Hasselerharm: nog één keer een wedstrijd van FC Twente live meemaken, op een comfortabele plek.
Gé is zijn hele leven een groot voetballiefhebber en was jarenlang actief als scheidsrechter. De laatste tijd laat zijn gezondheid hem echter in de steek. Door hartklachten en COPD heeft hij een verminderde conditie en is lang lopen of zitten niet meer vanzelfsprekend. Een reguliere zitplaats in het stadion is daardoor geen optie meer.
Diede wilde graag haar opa nog één keer laten genieten van een wedstrijd, samen met haar, haar broertje, en hun vader. Samen genieten van de sfeer, het spel en mooie herinneringen maken.

𝗦𝗮𝗺𝗲𝗻 𝗴𝗲𝗻𝗶𝗲𝘁𝗲𝗻 𝗶𝗻 𝗲𝗲𝗻 𝗯𝗶𝗷𝘇𝗼𝗻𝗱𝗲𝗿𝗲 𝘀𝗲𝘁𝘁𝗶𝗻𝗴
Dankzij de inzet van Rabobank werd deze wens werkelijkheid. De bank stelde deze avond een skybox beschikbaar voor wensvervullingen uit de regio. Diede, haar opa en hun familie werden warm ontvangen en beleefden de wedstrijd in een ontspannen en luxe omgeving.
Met comfortabele zitplaatsen, goed zicht op het veld en verzorgde hapjes en drankjes kon Gé onbezorgd genieten van “zijn” FC Twente, dat tegen FC Volendam de drie punten in eigen huis hield.
De avond stond in het teken van samen zijn, voetbal en het maken van een waardevolle herinnering.

Cliënten Aveleijn koken met koks Dorset Borne

In Borne zijn afgelopen dinsdag twee wensen op bijzondere wijze samengebracht en vervuld. Dankzij de Wensboom Borne konden cliënten van Aveleijn niet alleen samen pannenkoeken eten, maar ook zelf de keuken in met professionele koks van Dorset Borne.
De wens van cliënt Sebastiaan Gommer om samen te koken met de koks van Restaurant Dorset werd gekoppeld aan de wens van begeleider Michelle Figueiredo om met de cliënten van Aveleijn Parallelweg pannenkoeken te eten. Die combinatie bleek een schot in de roos en zorgde voor een smaakvolle, feestelijke middag.

𝗦𝗮𝗺𝗲𝗻 𝗸𝗼𝗸𝗲𝗻 𝘃𝗲𝗿𝗯𝗶𝗻𝗱𝘁
Dankzij de inzet van eigenaar Willem Dankers en koks Davy en Gijs van Dorset Borne werd de keuken van Aveleijn omgetoverd tot een levendige kookplek. Op het menu stonden pannenkoeken en poffertjes. Cliënten Ruben, Robin, Max en Herman hielpen enthousiast mee met het bakken.
Sebastiaan ging samen met Willem aan de slag met een speciaal gerecht: een rijkgevulde en prachtig opgemaakte carpaccio voor de begeleiders. De keuken vulde zich met energie, plezier en samenwerking, met smakelijke resultaten en vooral veel blije gezichten.

𝗪𝗮𝗮𝗿𝗱𝗲𝘃𝗼𝗹𝗹𝗲 𝗲𝗿𝘃𝗮𝗿𝗶𝗻𝗴
Michelle Figueiredo, begeleider bij Aveleijn, kijkt met trots terug:
“Geweldig dat onze wensen in vervulling zijn gegaan. Mooi om te zien hoe vanzelfsprekend en respectvol iedereen met deze doelgroep omgaat. Dit brengt echt verbinding op de werkvloer.”
Ook vanuit Dorset Borne klinkt enthousiasme. Willem Dankers: “We werken graag mee aan wensvervullingen van de Wensboom Borne. Eerder mochten we al iets betekenen voor Mirjam en haar gezin, en ook dit was weer waardevol om te doen. Zo zetten we ons graag in voor de mensen in Borne.”

Hart onder de riem voor Tibbe (14)

Een bijzondere wens voor de 14-jarige Tibbe uit Borne is in vervulling gegaan. Dankzij zijn buurmeisje Isabel (9), die haar wens in de wensbox van de Wensboom Borne stopte, beleefde Tibbe samen met zijn gezin een onvergetelijke VIP-avond bij FC Twente tijdens de wedstrijd tegen FC Volendam.
Bij Tibbe werd eind vorig jaar botkanker vastgesteld. Sindsdien strijdt hij daar met enorme veerkracht tegen. Isabel wilde haar buurjongen steunen door een fijne avond als VIP bij zijn favoriete club.

𝗘𝗲𝗻 𝗮𝘃𝗼𝗻𝗱 𝗼𝗺 𝗻𝗼𝗼𝗶𝘁 𝘁𝗲 𝘃𝗲𝗿𝗴𝗲𝘁𝗲𝗻
Dankzij de betrokkenheid van Rabobank werd deze wens werkelijkheid. De bank stelde deze avond een skybox beschikbaar voor wensvervullingen uit de regio. Tibbe werd samen met zijn ouders en zussen warm ontvangen en genoot van de wedstrijd op deze speciale plek in het stadion. De avond werd feestelijk aangekleed met hapjes en drankjes.
Een extra bijzonder moment ontstond toen een speler van TVO voetbal, die die avond ook aanwezig was vanwege een vervulde wens, een FC Twente-shirt won bij de poule. Zonder aarzelen schonk hij het shirt aan Tibbe. Een spontaan gebaar dat deze avond nog betekenisvoller maakte.
Met een grote glimlach, een mooi cadeau én een overwinning voor FC Twente ging Tibbe met zijn familie huiswaarts. “We hopen dat deze avond Tibbe en zijn familie kracht heeft gegeven in deze moeilijke tijd. We wensen hem veel beterschap,” aldus het wenscomité van de Wensboom Borne.

Burgemeester luncht met creatievelingen

Een wens die verbindt, werd vandaag werkelijkheid in ’t Lossers Hoes. Burgemeester Jeroen Diepemaat nodigde de creatieve makers van de Wensboomversieringen uit voor een bijzondere lunch, als dank voor hun inzet en betrokkenheid
Bij de feestelijke opening van de Wensboom eind vorig jaar sprak de burgemeester zijn wens uit: hij wilde de mensen achter de kleurrijke versieringen persoonlijk bedanken. Hij prees daarbij de mooie verbindingen die dankzij het project zijn ontstaan. Die wens kreeg vandaag een warm vervolg.

𝗦𝗮𝗺𝗲𝗻 𝗮𝗮𝗻 𝘁𝗮𝗳𝗲𝗹
In ’t Lossers Hoes schoven twee cliënten van Aveleijn ‘t Lossershoes, twee cliënten van Het WorkHome/ GildeHof De Twentse Zorgcentral en twee leerlingen van basisschool Veldzijde aan voor een gezamenlijke lunch. Samen met hun begeleiders genoten zij van een rijkgevulde tafel en een ontspannen sfeer.
Voor de lunch begon, werd de burgemeester verrast met een fleurig cadeau: een bos handgemaakte houten tulpen, vervaardigd door deelnemers van het WorkHome.

𝗩𝗲𝗿𝗯𝗶𝗻𝗱𝗶𝗻𝗴 𝗲𝗻 𝘄𝗮𝗮𝗿𝗱𝗲𝗿𝗶𝗻𝗴 𝗰𝗲𝗻𝘁𝗿𝗮𝗮𝗹
De lunch stond in het teken van ontmoeting, waardering en verbinding. Jong en oud, met verschillende achtergronden en talenten, vonden elkaar aan tafel. Het onderstreepte precies waar de Wensboom voor bedoeld is: mensen samenbrengen en wensen laten uitkomen die ertoe doen.
Burgemeester Diepemaat: “De Wensboom heeft niet alleen mooie wensen opgeleverd, maar vooral ook waardevolle ontmoetingen. Deze lunch is een klein gebaar van grote waardering voor iedereen die hieraan heeft bijgedragen.”

Mantelzorgers in het zonnetje

Het team 7 van Buurtzorg Aalten diende wensen in voor cliënten die wel een steuntje in de rug verdienen. Voor mevrouw Heusinkveld en mevrouw Rutgers, die al jarenlang mantelzorger zijn voor hun man en voor mevrouw Bomer, die een moeilijke periode doormaakt. De wensen waren eenvoudig maar betekenisvol: een blijk van aandacht in de vorm van bloemen.


𝗟𝗼𝗸𝗮𝗹𝗲 𝘀𝗮𝗺𝗲𝗻𝘄𝗲𝗿𝗸𝗶𝗻𝗴 𝗺𝗮𝗮𝗸𝘁 𝘄𝗲𝗻𝘀𝗲𝗻 𝘄𝗲𝗿𝗸𝗲𝗹𝗶𝗷𝗸𝗵𝗲𝗶𝗱
Deze wensen sloten goed aan bij die van Marian en haar dochter Karlijn Slijkhuis. Zij wilden via de Wensboom graag iets betekenen voor iemand uit Aalten. Door de initiatieven te bundelen ontstond een mooie samenwerking.
Met hulp van Niek Janssen, eigenaar van Effen Anders Bloembinders Aalten en Dinxperlo, werden de cliënten verrast met een prachtig samengesteld boeket en huisgemaakte cake van Marian en Karlijn. De cadeaus werden persoonlijk overhandigd door Marian en Karlijn, samen met Greetje van Eerden namens Buurtzorg en Karin Freriksen namens de Wensboom Aalten.


“𝗢𝗻𝘁𝗿𝗼𝗲𝗿𝗱 𝗲𝗻 𝗱𝗮𝗻𝗸𝗯𝗮𝗮𝗿”
De reacties waren hartverwarmend. Greetje van Eerden: “Onze cliënten waren zichtbaar verrast en ontroerd dat er op deze manier aan hen gedacht werd. Het zijn kleine gebaren, maar ze betekenen ontzettend veel. Ook speciale dank aan Karlijn en haar moeder Marian, wat bijzonder dat zij zich hiervoor hebben ingezet. Namens ons team: heel veel dank, het werd enorm gewaardeerd.”

In de bloemetjes

Ook Jan en Hermine Snippers uit Oldenzaal werden verrast met een mooie wens uit de Wensboom Oldenzaal. Ria en Bert Eshuis uit Hengelo wilden hun broer en schoonzus feliciteren met hun 50-jarig huwelijk. Hoewel deze bijzondere mijlpaal vorig jaar al werd bereikt, wilden ze hen nog even op een speciale manier in het zonnetje zetten.

Dankzij Tuin Totaal Oldenzaal werd het gouden paar verrast met een prachtige bos bloemen. Een gebaar dat zichtbaar werd gewaardeerd en de herinnering aan hun jubileum opnieuw kleur gaf.

High tea

Nikki Kemna wenste in de Wensboom Oldenzaal wenste voor haar oma een gezellige high tea met haar dochters. Na een periode vol verlies en zorgen. Dankzij de medewerking van Lotte Kuipers van Lunchroom Blond werd deze wens werkelijkheid. Oma Hermien en haar dochters werden verwend met een sfeervolle middag met een uitgebreide en smakelijke high tea.

𝗟𝗶𝗰𝗵𝘁𝗽𝘂𝗻𝘁𝗷𝗲 𝗶𝗻 𝘇𝘄𝗮𝗿𝗲 𝘁𝗶𝗷𝗱
De afgelopen jaren waren niet makkelijk voor de familie. Het verlies van Hermiens man laat diepe sporen na. Kort na dit verlies kwam daar opnieuw verdrietig nieuws bij: haar oudste dochter, woonachtig in Spanje, kreeg de diagnose kanker. Hoewel zij fysiek niet aanwezig kon zijn, was ze er in gedachten zeker bij. “Het voelde misschien niet compleet, maar we hebben genoten van het samenzijn en al het lekkers. Even iets positiefs na al het verdriet,” aldus de familie.

Wens vervuld voor voetbalteam TVO na hartstilstand teamgenoot

Wat begon als een nachtmerrie op het voetbalveld, kreeg vrijdagavond een bijzonder vervolg. Het team van TVO Beckum, waarin de 28-jarige Jasper Breukers speelt, werd vrijdagavond verrast met een bijzondere wensvervulling via de Wensboom Hengelo. Een avond vol verbinding, dankbaarheid en erkenning.

Binnen één minuut levensreddend in actie
Op zondag 12 oktober jl. sloeg het noodlot toe tijdens een uitwedstrijd in Enschede tegen FC Aramea. Jasper kreeg een hartstilstand op het veld. Zijn teamgenoten aarzelden geen seconde en startten binnen een minuut met reanimatie. In de paniek werd zelfs met blote handen het glas van een afgesloten AED-kast ingeslagen om kostbare tijd te winnen. Ook spelers van de tegenpartij namen vervolgens adequaat de regie over.

Voor zijn ouders, Marcel en Pauline Breukers, volgden uren van grote onzekerheid. Jasper werd in slaap gehouden en het was afwachten of en hoe hij wakker zou worden. “Die uren waren ondraaglijk,” vertellen zij. “Dat hij de volgende dag zijn ogen opende, volledig bij bewustzijn en zonder blijvende schade, voelt nog steeds als een wonder. We hebben onze zoon terug en dat is dankzij het snelle handelen op het veld. Dit laat zien hoe belangrijk het is dat mensen kunnen reanimeren én dat een AED beschikbaar is.”

Impact en verbinding binnen het team
De gebeurtenis liet diepe indruk achter op het team, maar zorgde ook voor een sterke onderlinge band. Er werd samen gesproken, verwerkt en gesteund. Vaak met een dosis humor, omdat de afloop gelukkig positief was. Inmiddels gaat het goed met Jasper en staat hij weer op het veld.
De familie Breukers diende via de Wensboom Hengelo een wens in om iets terug te doen voor het team dat hun zoon het leven redde. Die wens werd vrijdag werkelijkheid.

Bijzondere avond als blijk van waardering
Het volledige team van TVO werd, samen met de familie Breukers, uitgenodigd in de skybox van Rabobank voor de wedstrijd van FC Twente tegen FC Volendam. Er werd genoten en geproost op het leven, maar ook stilgestaan bij hoe kwetsbaar het is.

“Deze gebeurtenis heeft ons als gezin én het team dichter bij elkaar gebracht,” zegt Pauline Breukers. “Je realiseert je hoe kwetsbaar het leven is, maar ook hoe sterk mensen kunnen zijn op het moment dat het ertoe doet. Deze jongens hebben ons onze zoon teruggegeven. Dat blijft onbeschrijfelijk. Hoe waardevol is het dan dat je samen weer nieuwe, mooie herinneringen kunt maken.”

Meer aandacht voor reanimatie en AED’s
Een belangrijke rol speelde ook het AED-team uit Beckum, onder leiding van Rita Temmink, gespecialiseerd verpleegkundige in het hartcentrum in Enschede. Dankzij haar inzet zijn in Beckum veel inwoners, ook jongeren, getraind in reanimatie en het gebruik van een AED. Daarnaast bood zij nazorg aan Jasper, zijn familie en de betrokken spelers.

De gebeurtenis onderstreept het belang van brede kennis over reanimatie en goed toegankelijke AED’s. Snel handelen redt levens, maar alleen als mensen weten wat ze moeten doen en middelen beschikbaar zijn.

“Dit zijn de momenten die ertoe doen”
Ook Robin Geerdink, directeur van Rabobank, kijkt met trots terug op de avond: “Dit zijn de momenten die ertoe doen. Deze jongens hebben onder extreme druk precies gedaan wat nodig was en daarmee een leven gered. Dat verdient niet alleen respect, maar ook erkenning. Dat we vanavond ook nog eens drie punten in huis weten te houden is mooi, maar valt in het niet bij wat hier echt is gebeurd. Als we met deze avond anderen inspireren om te leren reanimeren of stil te staan bij het belang van een AED, dan maken we samen nóg meer verschil.”

Tijdens de avond waren ook drie andere wensgezinnen aanwezig, allen geconfronteerd met ziekte. Samen maakten zij er een avond van die draaide om veerkracht, verbinding en even zorgeloos samen zijn.

Over de Wensboom Hengelo
De Wensboom Hengelo is een jaarlijks initiatief van Rabobank Centraal Twente, Stichting Centrummanagement Hengelo en WISH3. Samen zetten zij zich in om bijzondere wensen van inwoners uit Hengelo werkelijkheid te maken in samenwerking met lokale ondernemers en maatschappelijke partners.

Blijvende herinnering voor jong gezin dankzij fotoshoot

In de wensbox van de Wensboom Almelo zat een mooie wens van Jannie Klaverdijk. Zij wilde haar zoon Johwie Bos en zijn jonge gezin verrassen met een fotoshoot. Het gezin heeft twee jonge kinderen van twee jaar en een half jaar oud.

“Het was niet altijd makkelijk in het gezin waar Johwie opgroeide. Nu heeft hij een eigen jong gezin en ik gun het hen om dit geluk samen vast te laten leggen,” schreef zij bij haar wens.

Ontspannen ochtend in de fotostudio
Fotograaf Yuri Derks twijfelde geen moment en nodigde het gezin uit in zijn volledig uitgeruste studio in Almelo. Het werd een ontspannen en gezellige ochtend waarin alle ruimte was om spontane momenten vast te leggen.

Met veel geduld en gevoel voor humor wist de fotograaf iedereen snel op zijn gemak te stellen. De tweejarige dochter, die eerst nog wat verlegen was, voelde zich al snel thuis en straalde voor de camera. Ook oma, die eigenlijk alleen wilde meekijken, kon niet ontsnappen aan de lens en ging samen met haar (klein)kinderen op de foto.

Warme en tastbare herinnering
De ochtend leverde niet alleen prachtige familiefoto’s op, maar ook veel plezier en mooie momenten samen. “Dank jullie wel,” zei oma trots naast haar zoon. “Dat dit mogelijk is gemaakt door de Wensboom en Yuri Derks is echt bijzonder.”

Bo en Finn nemen een kijkje bij de brandweer

Voor Bo (5) en haar broertje Finn (2) ging een stoere wens in vervulling: een kijkje nemen bij de brandweer. Hun vader, Giel Scholten, meldde de wens aan bij de Wensboom Almelo, en daar werd enthousiast op gereageerd. Bij de kazerne werden ze hartelijk ontvangen door Arno Stuurman.

Hij nam alle tijd om het gezin rond te leiden. Van de garage met brandweerwagens tot de slaapkamers en sportruimtes, geen plek bleef ongezien. Bo vond het allemaal wel een beetje spannend, maar ook heel indrukwekkend. Of ze later zelf bij de brandweer wil werken? Daar gaat ze goed over nadenken.